گفتگو با قهرمان بین‌المللی کاراته | هدفم قهرمانی جهان است
  • کد مطالب: ۲۰۵۴۸۵
  • /
  • ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴

گفتگو با قهرمان بین‌المللی کاراته | هدفم قهرمانی جهان است

کاراته به زبان ژاپنی به‌معنی «دفاع با دست خالی» است و فلسفه این هنر رزمی گذشتن از خواسته‌های نفسانی مانند کبر و غرور و غلبه بر نفس خود است.

انسان‌ها از ابتدای خلقت به‌منظور حفظ خود از خطرات باید روش‌هایی برای مبارزه پیدا می‌کردند. کاراته ورزشی است رزمی که از سوی ژاپنی‌ها ایجاد شده است و بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد.

کاراته به زبان ژاپنی به‌معنی «دفاع با دست خالی» است و فلسفه این هنر رزمی گذشتن از خواسته‌های نفسانی مانند کبر و غرور و غلبه بر نفس خود است.

بابک ظفرانلو، ۱۴ سال دارد و دانش‌آموز مدرسه شهید محمد مفتح است. او ورزش را از ۳سالگی با کاراته شروع کرده است و تاکنون توانسته است برتری خود بر حریفانش را در مسابقات مختلف سطوح استانی تا بین‌المللی با کسب مدال‌های فراوان به اثبات برساند.

گفتگوی ما با بابک را در ادامه بخوانید.


کسب ۲۴ مقام برتر در ۱۰ سال

با پدرم به باشگاه می‌رفتم که به این رشته علاقه‌مند شدم. نخستین موفقیت را با کسب مقام سوم استان در سال۱۳۹۲ در رشته کاراته به‌دست آوردم.

پس از آن از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ در مسابقات مختلف کوبودو (یکی از شاخه‌های کاراته با سلاح سرد)، کومیته و کاتا کاراته توانستم سه مقام سومی و هشت مقام اولی استان، از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ صاحب چهار مقام اولی، یک مقام دومی و یک سومی مسابقات کشوری و از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، سه مقام اول، یک مقام دوم و دو مقام سومی مسابقات بین‌المللی برگزار شده از سوی ایران، ژاپن و ارمنستان را کسب کنم.

 

گفتگو با قهرمان بین‌المللی کاراته | هدفم قهرمانی جهان است
تجربه‌ها و دوست‌داشتنی‌های من

خوشبختانه با راهنمایی‌های پدرم تاکنون آسیبی ندیده‌ام، اما در مسابقات بین‌المللی کاراته به‌دلیل رعایت نکردن قوانین، با شکست بزرگی روبه‌رو شدم که البته تجربه‌ی خوبی برایم بود.

با این‌حال به‌نظرم با توجه به اینکه پدرم در این رشته جزو استادان مطرح هستند به‌دلیل تجربه‌ی زیاد ایشان و تمرین و آموزش مداوم در حضور پدر، پیشرفت خوبی در رشته ورزشی کاراته داشته‌ام.

البته بجز ورزش به نواختن سنتور هم خیلی علاقه‌مندم و در مراحل ابتدایی آموزش آن هستم. اگر روزی بخواهم ورزش دیگری را هم انتخاب کنم شنا خواهد بود.

روزی دو ساعت از روز خود را صرف تمرین کاراته در باشگاه می‌کنم و زمان بیشتری به درس‌هایم اختصاص می‌دهم و جزو دانش‌آموزان کوشا هستم.

قصد دارم در آینده در کنار قهرمانی‌های فراوانی که به‌دست می‌آورم پزشک متخصص قلب و عروق شوم و برای رسیدن به این هدفم نیز تلاش می‌کنم.

خانواده‌ام، به‌ویژه پدرم را در موفقیت‌هایم موثر می‌دانم و قدردان آن‌ها هستم. به دوستانم هم پیشنهاد می‌کنم در کنار درس خواندن، ورزش کنند تا سالم بمانند.

 

گفتگو با قهرمان بین‌المللی کاراته | هدفم قهرمانی جهان است

ورزش قدرت روح و تمرکز

برخی تصور می‌کنند ورزش‌های رزمی خطرناک یا خشن هستند. اما به‌نظر من اگر کنترل‌شده و زیر نظر استاد انجام شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

در این ورزش، قدرت روح و تمرکز، از توان جسمی مهم‌تر است.

کاراته تا هر زمانی که زنده باشیم و زندگی کنیم برای سلامتی و اصلاح سبک زندگی ما بسیار مفید است، زیرا این رشته ورزشی مانند دریاچه‌ای است که ما فقط توانایی نوشیدن ۲یا۳ لیوان از آب آن را داریم.

با این‌حال من همه تلاشم را می‌کنم تا در کاراته قهرمان جهان شوم. برای موفقیت در این ورزش باید انگیزه، پشتکار، قدرت بدنی و تمرکز زیادی داشته باشیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.